יום שלישי, 14 במרץ 2023

טיפול נמרץ שבוע ראשון

 

(2.3.2022 עד 8.3.2022 - שבוע שני עם קורונה)

יום רביעי 2.3.2022
בסביבות 8 בבוקר מעדכנים אותי שהולכים להרדים ולהנשים אותי.
זה גם הזמן שאני מספיקה לעדכן את המשפחה הקרובה וכמה חברים במצב. 

בנוסף הייתי בקשר עם נתי שגם לומד באוניברסיטה הפתוחה  (הזכרתי אותו לפני כמה פוסטים) דרך הוואטסאפ.
היה לי קשה מאוד לדבר כי לא היה לי אוויר.
ביקשתי ממנו שידאג לעניינים שלי מול האוניברסיטה הפתוחה (אין מצב שההורים שלי היו יודעים איך ולמי לפנות).
שיבטל את המבחנים שנרשמתי אליהם וגם הקורסים שנרשמתי אליהם לסמסטר הקרוב - היה ברור לי שזה לא הולך לקרות.
הוא שלח מייל למוקד של הסטודנטים של האוניברסיטה כבר באותו יום.

הייתי בחדר בידוד קורונה במחלקת טיפול נמרץ, הרופא ד"ר R בא להסביר לי שהולכים להרדים ולהנשים אותי כי המצב שלי מתדרדר.
אף פעם לא הרדימו אותי, האמת שחוץ מכאשר נולדתי מעולם לא הייתי מאושפזת בבי"ח.
הטיפול בצורה הזאת נותן לגוף לנוח ונותן לריאות תמיכה מקסימלית כדי לא להגיע למצב של קריסה.
הרופא לא ידע להגיד לי לכמה זמן זה הולך להיות אבל שזה לא עניין של כמה ימים.
אני מתה מפחד (זה גם שאמרתי לכל מי שיצא לי לעדכן אותו במצב שלי).
הם חיכו שאבא שלי יבוא, הוא הגיע עם אחי, אבל רק לאבא שלי הרשו להיכנס לחדר בו הייתי (רק להורים מותר להיכנס).
עם אחי התכתבתי דרך הוואטסאפ.
אחד המשפטים שהוא אמר לי זה לחשוב כל הזמן שאני מביאה יוצאת מזה וחוזרת הבייתה.
הוא גם אמר לי לא לחשוב על אף אחד ועל שום דבר לחשוב רק על עצמי ולהתרכז בלהבריא ולצאת מזה.
קצת אחרי 10:10 בבוקר התחילו בתהליך, רק אומרת שאני לא זוכרת מזה כלום.

יום חמישי 3.3.2022
זה היה יום רגיל מבחינת ההורים שלי, אבא שלי נסע ב7:30 בבוקר לעשות טיפול לרכב שלו.
אמא שלי הופתעה כשהוא חזר שעה אחרי (טיפול לרכב לוקח זמן), הוא אמר לה אנחנו נוסעים לבי"ח, המצב קריטי וקשה, קוראים לנו לבוא להיפרד ממנה.
בפועל מה שקרה אחרי יום ולילה שקטים ויציבים יחסית זה אחרי השעה 8:05 היה שינוי חד במצב שלי שכלל ירידה חדה של כל המדדים, במקביל לתהליך הבירור שעשו לבירור המצב שלי, עברתי 4 אירועים של CPR (החייאות).
בגלל שהיה כשל נשימתי + כשל קרדיאלי + נזק ריאתי קשה עקב covid19 החליטו לחבר אותי לECMO.

ECMO זו בעצם מכונת לב ריאה, שמשתמשים בה במצבים רפואיים שונים על מנת להחליף את הלב והריאות של המטופל. ואחד מהטיפולים שניתנו לחולי קורונה קשה.
ניתן להיות מחוברים לECMO שבועות וגם חודשים.
מבחינה סטטיסטית הסיכוי של מטופל לשרוד אקמו עומד על 30% בלבד!

הבדיקות שעשו לי לאחר מכן הראו שהיה לי תסחיף ריאתי מאסיבי.
בצילומי חזה ראו שיש לי תסחיפים ריאתיים רבים בשתי הריאות (קרישי דם).
והתחילו איתי בטיפולים של נוגדי קרישה.
בנוסף קיבלתי באותו יום 3 מנות דם ו-10 מנות פלזמה.

לאבא שלי מאוד קשה עם המצב שלי, עד כדי כך שהוא לא ישן טוב בלילה. הוא הולך היום לרופא משפחה כדי לקבל ייעוץ לגבי תרופת הרגעה/שינה. אבא שלי קיבל תרופת הרגעה/שינה ודיווח שהוא ישן טוב יותר בזכות זה.
ההורים שלי סיפרו שהם קיבלו מידע שנותן להם אופטימיות לגבי המצב שלי.

סך הכל קיבלתי בשבוע הזה 9 מנות דם ו-20 מנות פלזמה.
במהלך כל יום בשבוע הזה אמרו למשפחה שלי לבוא להיפרד כי הייתי במצב קריטי (אבל יציב), ולא ידעו להגיד להם אם אני אשרוד את זה. ההורים שלי היו מגיעים כל יום (לטיפול נמרץ יש שעות ביקור מאוד מאוד מצומצמות, שעה בין השעות 11:00-12:00 ושעה נוספת בערב בשעות 18:00-19:00). אחי היה זה שהסיע את ההורים שלי כל יום פעמיים ביום אז גם הוא היה. והיה יום אחד שגיסתי הגיעה יחד עם אחיה, והם שאלו שאלות לגבי המצב שלי. על אחותי אסרו להגיע, היא הייתה בסוף ההריון שלה ולא רצו לחשוף אותה לחיידקים שיכולים להיות בטיפול נמרץ.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טיפול נמרץ שבוע שני

(9.3.2022 עד 15.3.2022 - שבוע שלישי עם קורונה)   10.7.2022 גמלו אותי ממכונת ה-ECMO מעכשיו אני מונשמת רק עם מכונת הנשמה. ההורים שלי סיפרו לי ...